vrijdag 29 november 2013

* Kerstmis *


Eén-één relatie: Geef elke kerstman de juiste slee
naar een idee van peuterthema's
(de originele versie kan je hier downloaden)















Er zijn 10 verschillende motiefjes. Van elke motiefje is er 1 kerstman en 1 slee.











Kijkspelletje: Wat hoort niet thuis in de rij?
(deze printable kan je hier downloaden)




Memory: Kerstschaduwmemory
(deze printable kan je hier downloaden)















Logispel: Kerstboom versieren
Logispel met kerstballen.
De kinderen versieren de boom aan de hand van mondelinge opdrachten (bvb. neem een grote kerstbal met een hartje, neem een kleine kerstbal met dunne lijnen, ... ).

Van elke soort kerstbal (patroon: hartje, bolletjes, dikke lijnen, dunne lijnen, hartje, gebogen lijnen) is er telkens een grootte, middelgrootte en kleine in elke kleur (blauw, groen, geel, rood, oranje). 





Tip: Ik maakte een heleboel kerstballen zodat ik naar gelang de leeftijd van de kinderen extra kerstballen kan toevoegen of kerstballen kan weglaten. Zo is het spel bruikbaar bij alle leeftijden.


Matrix
Matrixspellen in het thema kerstmis
(Matrixborden zie materialen)


Kleurenmatrix met verschillende soorten kerstversiering

Kleurenmatrix met verschillende soorten kerstballen

Kleurenmatrix met verschillende soorten kerstballen

Motiefjesmatrix met verschillende soorten kerstversiering

Motiefjesmatrix met verschillende soorten kerstversiering




8 opmerkingen:

  1. Hey Janna, op welke websites vind jij meestal je prenten? Zoals die verschillende soorten kerstballen hier bijvoorbeeld :) Of scan je die uit een bepaalde handleiding in ofzo? Ze passen zo mooi samen, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey,

      De verschillende soorten kerstversiering (huis, ster, hartje, ...) komen uit een oude dopido. De kerstballen heb ik zelf gemaakt door eerst een blanco kerstbal een aantal keer te printen & nadien te versieren. Achteraf heb ik ze ingescand om te kunnen bewerken met photoshop.

      Verwijderen
    2. Ah ja zo, dankjewel voor de info! Ik weet wat uit te proberen deze vakantie. ^^

      Verwijderen
  2. supermooi gemaakt! jammer dat we het niet kunnen gebruiken, maar begrijp het wel ! je hebt er wellicht veel werk in gestoken! knap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het compliment Stephanie. Er is inderdaad heel veel tijd en werk in gestoken. Daarom dat ik niet zomaar meer alles uitdeel. Materialen ruilen zie ik wel zitten.

      Af en toe plaats ik ook dingen die ik haal via andere websites (bvb. aankleed zwarte piet, cupcakes, ...). Dan plaats ik steeds onder de titel de link waar je alles kan downloaden.

      Groetjes

      Verwijderen
  3. Mooi materiaal! De matrix brengt mij op een ideetje, super!
    Begrijp het ook zeker dat je u materiaal niet zomaar op internet zet als je zelf dingen maakt...

    Ik ga je blogje hier blijven volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag,
    Ik zou graag willen weten of het nog mogelijk was om de Kerstman met de slee en hun tas op hun rug te hebben? dank u bij voorbaat

    BeantwoordenVerwijderen

  5. Profiteer van onze leningaanbieding, snel krediet binnen 72 uur en begin met het kiezen van uw nieuwe levensproject. We bieden leningen aan alle serieuze en eerlijke mensen tot 10 000 000 euro of dollars met een rentepercentage van 3%. Onze overdrachten zijn door de bank verzekerd voor transactiebeveiliging. Dus, als u financiële hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op voor meer informatie.

    E-mail: georges.matvinc@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen